اخطار می‌کنیم علمای بازداشت‌ شده را آزاد کنید

نامۀ سرگشاده آیت‌الله منتظری، مصباح یزدی، جنتی، خلخالی و...به هیات دولت
۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۲ کد : ۲۷۹۵ گزیده‌های تاریخی
اخطار می‌کنیم علمای بازداشت‌ شده را آزاد کنید
بسمه تعالی

 

با فرا رسیدن سال تحصیلی بار دیگر فضلاء و محصلین از نقاط مختلف به حوزه علمیه قم مراجعت کرده و آماده شروع به درس و بحث شده‌اند. حوادث سال گذشته و رنج‌ها و ناراحتی‌ها که در نتیجه مبارزه با بدعت‌ها از طرف دولت متوجه حوزه شد و قربانی‌ها که داد، برخلاف آنچه کوته‌فکران تصور می‌کردند کوچکترین تاثیری در اراده آهنین افراد این حوزه و دانشجویان مکتب جعفری ننموده و همه با عشق و شوق فراوان به مرکز برگشته و برای ادامه تحصیلات و انجام وظایف دینی همچنان آماده شده‌اند. چه آنان خوب می‌دانند و برای ملت ایران نیز روشن است که حوزه علمیه قم سنگر مبارزه رجال دین و حامیان قرآن علیه بی‌دینی و ظلم و استبداد است، آنچه نباید آن را خالی گذاشت حوزه علمیه قم است که آیات عظام و مجتهدین بنام و گویندگان و نویسندگان توانا در آغوش خود تربیت کرده و به اجتماع و ایران تحویل داده است. از این حوزه است که کتاب‌های پر ارزش منتشر و شبهات بی‌‌دینان و مغرضان پاسخ می‌دهد؛ از همین حوزه است که گویندگان و وعاظ محترم در مواقع مقتضی به نقاط مختلف ایران رفته و بدون اینکه باری به دوش مملکت باشند و بودجه‌های سنگین دولت به مصرف حقوق آن‌ها برسد، مردم را از فساد و فحشاء و دزدی و رشوه‌خواری و خیانت که سرچشمه همه فساد‌ها است، تهی و بدرستی و پاکی و صحت عمل و حمایت از بیچارگان و کمک به ستمدیدگان وا می‌دارند.

 

تاریخ ایران مخصوصا حوادث اخیر بخوبی نشان می‌دهد که روحانیت ایران مخصوصا حوزه علمیه قم چه نقش مهمی در حفظ استقلال کشور داشت و در تمام مواقعی که نیروهای مملکت دچار تزلزل و ضعف شده بود، روحانیت با تمام قوا در برابر بیگانگان ایستاد. در مواقعی که نیروهای بسیاری از مامورین خائن و عده‌ای از مالکین و فئودال‌های بزرگ با ایجاد ناراحتی‌ها قهرا عامل نشر کمونیسم بودند نیروی روحانیت یگانه حافظ مملکت بوده و با استفاده از نفوذ معنوی خود ایران را از این خطر قطعی نجات داد. بنابراین جای تعجب نیست اگر دیده شود که استعمارگران خارجی و مزدوران داخلی آنان به جنگ روحانیت برخاستند زیرا خوب فهمیدند تا روحانیت و حوزه علمیه قم برقرار است نمی‌توانند خواب‌هایی را که برای این ملت دیده‌اند تعبیر نمایند. متاسفانه با همۀ سوابق و خدمات نامبرده، دولت ایران وضع حوزه علمیه قم را متزلزل و پس از چند حمله بالاخره مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت‌الله خمینی ادام‌الله ظله را بجرم دفاع از دین و آزادی بازداشت نمود و احساسات ملت ایران را برانگیخت و بدنبال آن مسلمانان ایران با اعتصاب‌های بی‌سابقه و تظاهرات کم‌نظیر و فرستادن هزاران طومار و تلگراف آزادی معظم‌له و تامین هدف‌های روحانیت را خواستار شد. حوزه علمیه قم از بازداشت حضرت آیت‌الله خمینی مدظله سخت ناراحت و چند هزار طلاب در نگرانی شدیدی بسر می‌برند و به دولت اخطار می‌کنند که هر چه زود‌تر باید رفع مزاحمت از معظم‌له بشود و نیز حضرت آیت‌الله محلاتی و حضرت آیت‌الله قمی دامت برکاتهم و سایر افرادی را که در نتیجه حمایت از دین و آزادی بازداشت شده‌اند آزاد کنند و بیش از این احساسات مسلمانان را جریحه‌دار نسازند. حوزه علمیه قم انتظار دارد هر چه زود‌تر حضرات آیات آقای میلانی و آقای شریعتمداری و آقای نجفی ادام‌الله ظله با همراهی حضرت آیت‌الله خمینی مدظله به قم تشریف آورده و به اتفاق حضرت آیت‌الله گلپایگانی ادام‌الله ظله و سایر علماء اعلام دامت برکاتهم همچنان به دفاع از حریم مقدس قرآن و دین بپردازند.

 

درود فراوان بر حوزه مقدسه نجف اشرف و علماء مهاجر شهرستانی‌ها و سایر علماء اعلام و ملت غیور ایران که در این نهضت مقدس از هر گونه فداکاری و از خودگذشتگی مضایقه نداشته‌اند. حوزه مقدسه علمیه قم بر خود لازم می‌داند که از مساعی جمیله آنان بدین‌وسیله تشکر نماید. به تاریخ یازدهم جمادی‌الاول ۱۳۸۳

 

مهدی المشکینی الاردبیلی ـ حسینعلی منتظری نجف‌آبادی – اسدالله نوراللهی ـ عبدالرحیم ربانی شیرازی ـ مهدی الحسنی الروحانی ـ ابوالقاسم خزعلی ـ احمد آذری ـ مهدی الحائری الطهرانی ـ ابراهیم امینی ـ جعفر سبحانی تبریزی ـ علی الاحمدی المیانجی ـ احمد جنتی ـ الاحقر صادق خلخالی ـ میرآقا موسوی زنجانی ـ محمدمهدی ربانی ـ سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی ـ یحیی الانصاری شیرازی ـ ابوالقاسم ساخری ـ مجتبی الطهرانی ـ ضیاءالدین الحسینی الاشکوری ـ علی‌اصغر مروارید ـ سید محمدرضا سعیدی خراسانی ـ الاحقر سیدی ـ مهدی لاجوردی حسینی ـ جواد علم‌الهدی ـ الاحقر عبدالعلی فرهی ـ عبدالعظیم المحصلی ـ محمدتقی مصباح یزدی ـ علی‌اکبر مسعودی ـ سید محمد ابطحی ـ الاحقر السید محمدباقر الموسوی ـ احمد پایانی اردبیلی ـ محمد آل‌طه ـ سید جعفر حسینی ـ حسین شریعت ـ محمد مؤمن ـ محمدرضا توسلی محلاتی ـ محمد محمدی ـ سیدهادی خسروشاهی ـ عباس محفوظی ـ العبد محسن الخراسانی ـ یدالله پورهادی ـ رضا علم‌الهدی ـ احمد حسینی ـ لطفعلی فقیهی ـ غلامحسین ایزدی ـ محیی‌الدین فاضل ـ علی انتشاری ـ مهدی شاه‌آبادی ـ اسدالله خادمی ـ حسین ابراهیمی ـ داوود نوروزی ـ الاحقر احمد منتظری ـ سید جعفر شبستری ـ محمود خادمی ـ حسنعلی کرباسی ـ حسنعلی کریمی ـ عبدالحمید هوشیار ـ مصطفی زمانی ـ حسن تهرانی ـ عباس موسویان ـ حسین طباطبایی ـ علی محمدی ـ حسین هاشمی ـ عباسعلی ملکی ـ عبدالحسین معزی تهرانی ـ هادی معزی تهرانی ـ حسن گنجی ـ حسین حجت ـ موسی محمدی ـ علی‌اکبر طاهری ـ سیدعلی ابطحی ـ سیدعلی احمدی تهرانی ـ سید حسن اسماعیلیان ـ علی‌اکبر مهدی پورتبریزی ـ رضا استادی و حدود سیصد امضاء دیگر.

 

۴۲/۷/۸

کلید واژه ها: آیت الله منتظری مصباح یزدی جنتی خلخالی


نظر شما :