آیت‌الله موسوی بجنوردی: امام تاکید داشت به آیت‌الله شریعتمداری تعرض نشود

۱۹ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۷ کد : ۲۷۶۲ از دیگر رسانه‌ها
آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی با اشاره به برخی نسبت‌های ناروا به حضرت امام خمینی(س) گفت: امام ناموس انقلاب اسلامی است و خدشه به امام، خدشه به انقلاب اسلامی است. من متاسفم که برخی افراد با گذشت سه دهه این مطالب غیرواقعی را در مورد امام بیان می‌کنند. قطعاً یک معصیت بزرگ است و من برادرانه به کسانی که اینگونه سخن می‌گویند می‌گویم که از بیان این دست مطالب خودداری کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی با اشاره به مسائل مطرح در برخی رسانه‌ها پیرامون آیت‌الله شریعتمداری گفت: حضرت آیت‌الله شریعتمداری مرجع تقلید بودند و جایگاه و شأن ایشان مشخص و مورد احترام بود اما بحثی که منجر به حوادثی پیرامون ایشان شد، شکل‌گیری کودتایی توسط برخی افراد از جمله آقای قطب‌زاده بود که عوامل آن اعتراف کردند جریان را به آیت‌الله شریعتمداری گفتیم و ایشان هیچگونه ممانعتی نکردند. در حالی که خود ایشان در انقلاب دست داشت و انتظار می‌رفت ایشان کودتاگران را از کارشان نهی کند و ممانعت کند. اطلاع ایشان از طرح کودتا و سکوتشان در قبال آن و عدم اقدام برای ممانعت از کودتا به معنای تایید آن بود همین باعث شد که دادستانی انقلاب تصمیم بگیرد که جلوی رفت و آمدهای ایشان را بگیرد. اما حضرت امام به آقای موسوی اردبیلی تاکید کردند که مراقب باشید به ایشان تعرض نشود و جلوی حمله به منزل ایشان گرفته شود.

 

عضو شورای عالی قضایی در دوران حضرت امام ادامه داد: چون مطرح شده بود که عده‌ای می‌خواهند به داخل منزل ایشان بروند و از اینگونه مسائل لذا امام خیلی نگران بود که مبادا به ایشان حمله‌ای شود و به قوه قضاییه تاکید می‌کردند که با ایشان برخورد نشود و اگر چنین چیزی را امام می‌فهمیدند مسلماً برخورد می‌کردند. امام مراقب بودند که به آقای شریعتمداری آسیبی نرسد.

 

آیت‌الله موسوی بجنوردی در ادامه ضمن اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها و انتساب برخی اخبار به حضرت امام اظهار داشت: اینکه گفته شود امام مانع از برداشتن محدودیت‌های آقای شریعتمداری جهت درمان بیماریشان شده‌اند، قطعاً دروغ است و روحیه امام هیچ وقت اینگونه نبود که حتی با یک دشمن چنین برخوردی کنند، چه برسد به برخورد با یک مرجع تقلید؛ اگر چنین چیزی وجود داشت ما در شورای عالی قضایی می‌شنیدیم. اما اقدام آقای شریعتمداری در همراهی با کودتا قابل توجیه و گذشت نبود و به واسطه جایگاه و شأن ایشان مسئولیتشان نیز سنگین‌تر بود و ظن آن می‌رفت که در صورت عدم ممانعت از ارتباط‌های ایشان موارد مشابهی تکرار شود.

 

این محقق و مدرس دانشگاه با اشاره به فرامین حقوقی حضرت امام افزود: امام همواره درباره رعایت حقوق شرعی و انسانی مخالفان سفارش می‌کردند. رویه و منش حضرت امام در برخورد با مخالفان را می‌توان از پیام هشت ماده‌ای که توسط ایشان صادر شد و سفارش‌های مکررشان در رعایت حقوق زندانیان و دشمنان درجه یکشان مشاهده کرد. ما هرگاه به عنوان شورای عالی قضایی خدمت ایشان می‌رسیدیم در زمینه شیوه رفتار با زندانیان سفارش می‌کردند. در زمینه رعایت حدود شرعی و انسانی مکرر سفارش می‌کردند و اساساً شخصیت ایشان مبری از اینگونه مسائل است. نبایستی مسائل را با هم خلط کرد و مسائل نامربوط را به هم ربط داد.

 

آیت‌الله موسوی بجنوردی در پایان خاطرنشان ساخت: از افراد انتظار می‌رود که به خاطر خوشایند برخی جریان‌های سیاسی، اینگونه مسائل را مطرح نکنند چرا که جایگاه حضرت امام در میان مردم ایران جایگاه رفیع و محفوظی است و نباید نسبت‌های کذب و مسائلی که افراد مطمئن نیستند و اساساً خلاف روش و منش امام است درباره ایشان بیان شود.

کلید واژه ها: آیت الله موسوی بجنوردی آیت الله شریعتمداری


نظر شما :