احمدی‌نژاد: صحنه شهادت امیرکبیر از زیبا‌ترین صحنه‌های انسانی است

۲۹ تیر ۱۳۹۱ | ۰۳:۲۵ کد : ۲۴۰۸ از دیگر رسانه‌ها
رئیس‌جمهور از صحنه شهادت امیرکبیر به عنوان یکی از زیبا‌ترین صحنه‌های انسانی در عالم خلقت نام برد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد صبح دیروز در مراسم نکوداشت ثبت جهانی باغ فین کاشان اظهار داشت: امیرکبیر کسی است که در برابر استعمار پیر و انسان‌های پست و حقیر ایستاد، اما تسلیم نشد و حقوق و عزت ملت را نفروخت.

 

به گفته وی صحنه شهادت گرچه عاطفه را تحریک می‌کند، اما زیباست؛ اما نه زیبایی و شوق شهوانی آن بلکه از گونه آسمانی و متعالی آن.

 

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به وجود دو نگاه مادی و معنوی به انسان عنوان کرد: ملت ایران از ملت‌هایی است که چند هزار سال با نگاه انسانی و آسمانی زندگی کرده است.

 

احمدی‌نژاد از کاشان به عنوان یکی از برجسته‌ترین میراث فرهنگی کشور نام برد و بیان داشت: حدود باغ تاریخی فین، تپه‌های سیلک، فرش دستباف از جمله میراث فرهنگی ارزشمند این منطقه است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز جامعه بشری به شدت به نگاه انسانی به انسان نیازمند بوده چرا که همه مشکلات تاریخی بشر به دلیل نوع نگاه محدود مادی به انسان است که حقیقت انسان را له کرده و مدیریت آن را نابود کرده است.

 

رئیس‌جمهور عنوان کرد: خدا را شاکریم که جلوه‌های گوناگون دیدگاه مادی به بن‌بست رسیده و شکست خورده و امروز زمان آن رسیده که نگاه لطیف و حقیقی انسان به دنیا معرفی شود که یکی از اقدامات موثر در این زمینه ثبت آثار در یونسکو است.

 

احمد‌ی‌نژاد توصیه کرد: باید همه توجه کنیم که صیانت از زیبایی، اندیشه و زندگی ماموریت همگانی است. برخی افراد خیال نکنند اگر به نفع سرمایه و ثروت این رابطه را به هم می‌زنند زندگی‌ بهترین را برای بشریت به ارمغان می‌آورند.

 

به گفته وی باید از میراث ملموس و معنوی فرهنگی کشور صیانت کنیم چرا که تمام سنت‌های فرهنگی ما ریشه معنوی، ‌ آسمانی و انسانی دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاشان به عنوان دیار پاکی، نجابت، هنر، سربلندی و سرزمین مردان و زنان مومن، پرتلاش و شجاع نام برد و اذعان داشت: مردم کاشان کسانی هستند که هزار سال در پیشانی کویر ایستادند و زیبایی‌های انسانی، اخلاقی و الهی را فتح کرده و به ملت ما و جامعه بشری تقدیم کردند.

کلید واژه ها: احمدی نژاد امیرکبیر


نظر شما :